Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(44)
Form of Work
Książki
(24)
Artykuły
(20)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(21)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(23)
Author
Kalbarczyk Anna
(7)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(4)
Bartol Izabella
(3)
Dobrakowska Anetta
(3)
Just Monika
(3)
Möner Barbara
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Ostarek Ewa
(2)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Szymaszek Aldona
(2)
Woźniak Joanna (pedagog)
(2)
Adamek Irena
(1)
Aron Elaine N
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bennewicz Maciej
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Brausem Martina
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Chauvel Denise
(1)
Chlebowska Elżbieta
(1)
Erkert Andrea (1967- )
(1)
Gofron Andrzej
(1)
Goik Hanna
(1)
Goldberg Elkhonon (1946- )
(1)
Grigorenko Elena Leonidovna (1965- )
(1)
Głazowska Małgorzata
(1)
Jarvin Linda
(1)
Kapica Gabriela (1941- )
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Ligęza Witold
(1)
Michel Viviane
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Petlák Erich (1942- )
(1)
Płóciennik Elżbieta
(1)
Sargun Iris
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Skibska Joanna
(1)
Sternberg Robert J. (1949- )
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Sztejnberg Aleksander
(1)
Szulc Bogdan M (1945- )
(1)
Turk Christopher
(1)
Wojciechowska Justyna (pedagogika)
(1)
Woźniak Joanna
(1)
Wydawnictwo Harmonia
(1)
Zieliński Marcin
(1)
Łagodzka Anna
(1)
Świstak Aleksandra (pedagog)
(1)
Świstak Mateusz
(1)
Year
2020 - 2025
(8)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(35)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(44)
Language
Polish
(44)
Audience Group
Nauczyciele
(7)
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Studenci
(2)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Kreatywność
(23)
Myślenie twórcze
(15)
Nauczanie początkowe
(12)
Metody nauczania
(8)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(8)
Nauczanie
(5)
Papieroplastyka
(5)
Twórczość
(5)
Gry edukacyjne
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wyobraźnia
(3)
Aktywność człowieka
(2)
Arteterapia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Gry i zabawy
(2)
Innowacje
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Plastyka
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Sztuka
(2)
Vygotskij, Lev Semenovič (1896-1934)
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Zajęcia plastyczne
(2)
Alfabet Morse'a
(1)
Aplikacje internetowe
(1)
Argumentacja
(1)
Audiodeskrypcja
(1)
Detektyw Pozytywka (postać fikcyjna)
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dziecko w sieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja według Torrance'a
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Feldman, Dawid H.
(1)
Film
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Frank Fured
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Imię dziecka
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jellen, Hans
(1)
Język dziecka
(1)
Języki
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Kasdepke, Grzegorz (1972- )
(1)
Katecheza
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Ligęza, Witold
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura klasyczna
(1)
Mandler, Jean
(1)
Mapa marzeń
(1)
Matematyka
(1)
Mentoring
(1)
Muzyka
(1)
Mózg
(1)
Mądrość
(1)
Nadpobudliwość
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauka liczenia
(1)
Nelson, Katherine
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Normy i zasady
(1)
Ocenianie
(1)
Odnoszenie sukcesów
(1)
Osiecka, Agnieszka (1936-1997)
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Patchwork
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Piotrowski, Krzysztof
(1)
Plakat
(1)
Ponadczasowość
(1)
Poradniki
(1)
Postać literacka
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Problemy w rodzinie
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Puste gniazdo
(1)
Reklama
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzice i dzieci
(1)
Subject: work
Kochankowie z ulicy Kamiennej
(1)
Subject: time
2001-
(6)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(17)
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Poradnik
(4)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Podręcznik
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(29)
Psychologia
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
44 results Filter
Book
In basket
Date of change: 22.07.2022
(E Edukacja)
Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Prezentowana część 3 przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji. Zaprezentowano w niej przykłady ćwiczeń dla uczniów z klas 3 szkoły podstawowej pobudzających i rozwijających twórczość w różnych formach aktywności, szczególnie poprzez myślenie dywergencyjne, pytajne i kombinatoryczne. Ćwiczenia dla uczniów z klasy 3 wymagają umiejętności czytania ze zrozumieniem, współdziałania w zespołach podczas rozwiązywania problemów o charakterze otwartym, poszukiwania i prezentowania oryginalnych pomysłów, a także dokonywania oceny oryginalności i przydatności wytworów przez argumentowanie ich niepowtarzalności. Ćwiczenia można realizować jako odrębne zabawy stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach - na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów - na niższych lub wyższych etapach edukacji w zależności od potrzeb i możliwości uczniów. Oprócz funkcji wspierającej nauczyciela w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Książka będzie przydatna dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33633 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 22.07.2022
(E Edukacja)
Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Prezentowana część 2: przedstawia zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji, prezentuje przykłady ćwiczeń dla uczniów z klas II szkoły podstawowej pobudzające i rozwijające twórczość w różnych formach ich aktywności, szczególnie poprzez myślenie dywergencyjne, pytajne i kombinatoryczne. Ćwiczenia dla uczniów z klas II mają wyższy stopień złożoności instrukcji oraz zadań do wykonania niż w książce do klasy I - szczególnie przy twórczym rozwiązywaniu problemów wymagają podstawowych umiejętności w dokonywaniu odległych skojarzeń czy dokonywaniu kombinacji oraz transformacji pojęć, pomysłów i obiektów. Zaproponowane ćwiczenia można realizować jako odrębne zabawy stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów - mogą być realizowane na wcześniejszych lub późniejszych etapach edukacji w zależności od potrzeb i możliwości uczniów. Oprócz funkcji wspierającej nauczyciela w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Książka będzie przydatna dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33632 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 22.07.2022
Życie w starożytnym Egipcie nie zmieniło się zbytnio od powstania piramidy Cheopsa do czasów panowania Ramzesa Wielkiego, czyli przez jakieś 1300 lat. W naszych czasach zaś spora część wiedzy nabytej na studiach przed dziesięcioma laty dziś jest już przestarzała. Liczba nowości, z którymi mamy do czynienia nie tylko jako jednostki, lecz także jako społeczeństwo, rośnie w galopującym tempie. W społeczeństwie, w którym panowała stagnacja informacyjna, a zmiany zachodziły z prędkością lodowca, stosunkowo niewiele jednostek angażowało się w procesy twórcze; egzystencją zdecydowanej większości społeczeństwa rządziła rutyna, która raz opanowana wystarczyła za drogowskaz do końca życia. Ale w społeczeństwie, w którym wiedza i umiejętności odchodzą do lamusa, zanim zdążą stać się rutyną, praktycznie każdy człowiek staje się częścią procesu twórczego: jeśli nawet sam nie tworzy oryginalnych rozwiązań, to przynajmniej wykorzystuje i włącza do swojego życia nowe idee, koncepcje i umiejętności. Czy taka tendencja wymaga od członków społeczeństwa opartego na nowości innego wykorzystywania naszych zasobów neuronalnych, mocy naszego mózgu? Czy to wpłynie na sposób, w jaki zmienia się z wiekiem nasz mózg? Elkhonon Goldberg próbuje dowieść, że odpowiedź na te pytania prawdopodobnie brzmi: „tak”. Istnieje też druga strona medalu: tworzenie nowości. Jak rodzą się nowatorskie idee? W dobie innowacyjności zrozumienie, w jaki sposób mózg człowieka przetwarza nowość, staje się sprawą ogromnej wagi. Jako społeczeństwo mamy dwojaką motywację, żeby odkryć mózgowe mechanizmy mierzenia się z nowością: chcemy bowiem dowiedzieć się zarówno, jak jest konsumowana, jak i jak jest tworzona. Właśnie ta dwojaka motywacja była dla prof. Goldberga impulsem do napisania tej książki. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33539 (1 egz.)
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32899 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 18.01.2022
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliografia na stronach 209-211. Indeks.
W serii „Edukacja dla mądrości” książka klasyka amerykańskiej psychologii, twórcy koncepcji edukacji dla mądrości, a także innych przełomowych w psychologii i pedagogice teorii, jednego z najczęściej cytowanych w naukach humanistycznych autorów. Wraz ze współautorkami Sternberg przygotował na podstawie swej teorii postawy twórczej podręcznik metodyczny dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych, w których prezentuje strategie dydaktyczne mające na celu nie tylko kształcenie tradycyjnych umiejętności analitycznych, ale również wychowywanie uczniów na szczęśliwe osoby, które potrafią: tolerować wieloznaczności oraz rozumieć rolę różnych uwarunkowań życia i rozwoju człowieka, kierować własnym życiem i rozwojem, uwzględniając dobrostan własny i dobro ogółu, podejmować refleksję nad zagadnieniami sensu życia oraz wartości i priorytetów życiowych, formułować sądy i udzielać pomocnych rad innym, radzić sobie z niepewnością oraz efektywnie działać w złożonych i niejednoznacznych sytuacjach. Przy każdej prezentacji czytelnik znajdzie zwięzły wstęp teoretyczny, cele ćwiczeń, zadania dydaktyczne z prostymi instrukcjami, narzędzia do samooceny, a także przykłady lekcji z różnych przedmiotów nauczania i różnych etapów kształcenia. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 33226 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 11.01.2022
Tytuł oryginału: "A la maternelle : des jeux avec des rgles : faire ou inventer pour développer l'intelligence" 1984.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 26535 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again