Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(47)
Form of Work
Książki
(46)
Publikacje naukowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Artykuły
(1)
Status
available
(38)
unavailable
(7)
only on-site
(2)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(46)
Czytelnia
(2)
Author
Śliwerski Bogusław (1954- )
(7)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(6)
Guz Sabina
(5)
Poussin Charlotte
(4)
Skawran Katarzyna
(4)
Bobrowska-Nowak Wanda (1925-2003)
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Miksza Małgorzata (1957- )
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Skjöld Wennerström Kristina (1946- )
(2)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(2)
Łabędzka-Karlöf Ilona
(2)
Adamek Irena
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Amann Amber
(1)
Badura-Strzelczyk Gabriela
(1)
Bednarczuk Beata
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956- )
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956-)
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
Duffy D'Neil
(1)
Duffy Michael (edukacja)
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Helwing Daniela
(1)
Jakowicka Maria (1929- )
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Krolczuk - Wyganowska Luiza
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Malinowska Dominika
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Montessori Maria
(1)
Munio Muñoz Beatriz
(1)
Murawska Małgorzata
(1)
Pater-Podgórna Ewa
(1)
Pawluczuk-Solarz Monika
(1)
Petlák Erich (1942-)
(1)
Roche Hadrien
(1)
Rutkowska Angelina
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Siara Olga
(1)
Steenberg Urlich
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Uzodike Junnifa
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wolf Aline D
(1)
Wood Beth
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Łatacz Ewa
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Year
2020 - 2025
(5)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Time Period of Creation
2001-
(27)
1945-1989
(6)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
Country
Poland
(47)
Language
Polish
(47)
Audience Group
Rodzice
(12)
Szkoły wyższe
(9)
Nauczyciele
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przedszkola
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Studenci
(1)
Subject
Metoda Montessori
(31)
Montessori, Maria (1870-1952)
(22)
Wychowanie
(15)
Pedagogika
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(10)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Pedologia
(8)
Freinet, Célestin (1896-1966)
(7)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(7)
Szkolnictwo
(7)
Nowe Wychowanie
(6)
Pedagogika waldorfska
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Antypedagogika
(5)
Dewey, John (1859-1952)
(5)
Matematyka
(5)
Pedagogika antyautorytarna
(5)
Pedagogika biblioteczna
(5)
Pedagogika egzystencjalna
(5)
Pedagogika emancypacyjna
(5)
Pedagogika krytyczna
(5)
Pedagogika kultury
(5)
Pedagogika międzykulturowa
(5)
Pedagogika personalistyczna
(5)
Pedagogika porównawcza
(5)
Pedagogika postmodernizmu
(5)
Pedagogika pragmatyzmu
(5)
Pedagogika religii
(5)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Ekologia
(4)
Metody nauczania
(4)
Petersen, Peter (1884-1952)
(4)
Drama (pedagogika)
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Joga
(3)
Nauczyciele
(3)
Niemowlę
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Aerobik
(2)
Agazzi, Karolina (1870-1943)
(2)
Agazzi, Rosa (1866-1951)
(2)
Arciszewska, Ewa
(2)
Ayres, Jean
(2)
Bajkoterapia
(2)
Blonskij, Pavel Petrovič (1884-1941)
(2)
Cieszkowski, August (1814-1894)
(2)
Claparède, Édouard (1873-1940)
(2)
Dawid, Jan Władysław (1859-1914)
(2)
Dennison, Paul Ehrlich
(2)
Durkheim, Émile (1858-1917)
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja przez ruch
(2)
Eurytmia
(2)
Frostig, Marianne
(2)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(2)
Gordon, Edwin (1927-2015)
(2)
Gotowość szkolna
(2)
Gry planszowe
(2)
Innowacje
(2)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(2)
Kerschensteiner, Georg Michael Anton (1854-1932)
(2)
Key, Ellen (1849-1926)
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kniess, Alfred i Maria
(2)
Komenský, Jan Amos (1592-1670)
(2)
Krajewski, Dymitr Michał
(2)
Kształcenie
(2)
Laban, Rudolf von (1879-1958)
(2)
Lenin, Włodzimierz (1870-1924)
(2)
Locke, John (1632-1704)
(2)
Majchrzak, Irena (1927-2011)
(2)
Makarenko, Anton (1888-1939)
(2)
Malz, Maxwell
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metoda Glenna Domana
(2)
Metoda Hany Tymichowej
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Metoda analityczno-syntetyczna o charakterze funkcjonalnym
(2)
Metoda barwno-dźwiękowa
(2)
Metoda fonetyczno-literowo-barwna
(2)
Metoda formułowania pozytywnego obrazu siebie
(2)
Metoda masażyków M. Bogdanowicz
(2)
Metoda opowieści ruchowej
(2)
Metoda projektów
(2)
Metoda zabawy w czytanie
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Naturalna nauka języka
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Noworodek
(2)
Oceny szkolne
(2)
Ochronki dla dzieci
(2)
Odimienna metoda nauki czytania
(2)
Subject: work
Szkoła twórcza
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-
(1)
Subject: place
Francja
(1)
Reggio nell Emilia (Włochy)
(1)
Genre/Form
Poradnik
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Podręczniki akademickie
(6)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(4)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Źródła historyczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(36)
Psychologia
(5)
Matematyka
(3)
Historia
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
47 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 35070 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 30.04.2024
Tytuł oryginału: The Montessori baby.
Na okładce: Książka autorki bestsellera "Montessori w twoim domu".
Bibliografia, netografia na stronie 286.
Tłumaczenie z języka angielskiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34525 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 15.03.2024
Edukacja w systemie Montessori Tom 2 / Sabina Guz. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1998. - 104, [4] strony, [115] stron tablic (w tym kolorowych) : fotografie, rysunki ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 103-[105].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34489 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34135 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 22.07.2022
Na okładce: 150 rocznica urodzin Marii Montessori.
Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. „To nieprawda,” mówi doktor Montessori, „że wynalazłam to, co nazywane jest Metodą Montessori. Ja studiowałam dziecko, wzięłam to, co dało mi dziecko, a następnie dałam temu wyraz - i właśnie to nazywane jest Metodą Montessori”. Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a „odkrycie dziecka”, jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki. Kiedy przyjmujemy do naszego Casa dei Bambini trzylatka, przyjmujemy człowieka, który żyje od bardzo dawna. W kategoriach arytmetycznych taka osoba ma trzy lata. W kategoriach rozwoju życiowego jest człowiekiem, który ma za sobą pełen cykl życiowy i zgromadził całe bogactwo życiowych doświadczeń. Nie popełnimy błędu mówiąc, że witamy w Casa dei Bambini bohatera, który dokonał wspaniałego podboju, stoczył wiele wygranych bitew, odniósł liczne rany, cierpiał i wyszedł z tego cało. Tego, kto do nas przychodzi, można uznać za człowieka czcigodnego ze względu na swój wiek i zdobytą wiedzę, a nie za trzyletnie dziecko. Jeśli rozważycie tę kwestię wnikliwie, przekonacie się, że w ciągu pierwszych trzech lat życia odbywa się coś więcej niż tylko rozwój fizyczny. Stojące przed nami dziecko jest czymś na kształt cudu. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33609 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 22.07.2022
Na okładce: wydanie drugie.
Bibliografia strony 201-202.
W tej książce znajdziesz jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki, jak stosować ją w praktyce w szkole i w domu, oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku. Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje mu możliwość wyboru aktywności oraz rozwijania się we własnym tempie. Kładzie nacisk na to, aby nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, którą darzy się głębokim szacunkiem. Dorosłym – rodzicom i nauczycielom – pomaga życzliwie, dyskretnie, ale z pełnym zaangażowaniem towarzyszyć dziecku na drodze rozwoju. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33541 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 25.01.2022
Na stronie redakcyjnej pełna nazwa autora : Beatriz Munio Muñoz. W książce błędna nazwa konsultanta merytorycznego, prawidłowa: Monika Pawluczuk-Solarz.
Montessori. Wychowanie dziecka w wieku 0-6 lat. Przewodnik po metodzie Montessori, która szanuje samodzielność dzieci, ich potrzeby i tempo uczenia się oraz nadaje porządek życiu rodzinnemu! "Musiałam pokazać, że istnieją inne wersje metody Montessori, praktykowane w małych mieszkaniach, z nieuczesanymi dziećmi, które nie są ubrane jak do zdjęć na Pintereście". Beatriz M. Muñoz Beatriz M. Muñoz podpowiada, jak zapoczątkować małą rewolucję w domu i wprowadzić metodę Montessori w życie codzienne krok po kroku. Wyjaśnia, w jaki sposób wykorzystać fazy wrażliwe w rozwoju dziecka, gdy zdobywa ono wiedzę i umiejętności szybko i łatwo, a także jak przystosować otoczenie domowe, by wspierać jego samodzielność. Ta książka to nieoceniona pomoc dla rodziców i opiekunów, którzy chcą stosować rozwiązania oparte na szacunku do małego człowieka, bez gróźb, nagród, szantażu czy kar. A przy tym kopalnia pomysłów na aktywności i zajęcia dla tych, którzy chcą pomóc dziecku w odkrywaniu świata. Książka zawiera pomysły i wskazówki, które pomogą: zrozumieć zachowania i reakcje dziecka urządzić dom w taki sposób, aby mały człowiek mógł rozwijać swoją niezależność wykorzystywać każdy dzień, by samemu uczyć się od najmłodszych. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 33635 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 25.01.2022
Tytuł oryginału: Les lois naturelles de l'enfant.
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 405-424.
Książka Céline Alvarez stała się we Francji bestsellerem już w dniu premiery. Do dnia dzisiejszego setki tysięcy rodziców i pedagogów odetchnęło z ulgą, znajdując w niej odpowiedź na nurtujące ich pytania o wychowanie i naukę. Dlaczego system edukacji zbyt często podcina dzieciom skrzydła? Dlaczego tak wielu nauczycieli doświadcza wypalenia zawodowego, a tak wielu rodziców niepokoi się, widząc zniechęcanie szkołą swoich dzieci? Już tysiące francuskich nauczycieli zarzuciło bezpowrotnie dotychczasowe metody dydaktyczne na korzyść naturalnych praw dziecka i odzyskało radość z pracy z dziećmi. Miliony internautów zainspirowało się już szczegółowymi opisami zajęć oraz filmami instruktażowymi dostępnymi dla wszystkich na stronie autorki www.celinealvarez.org. Dziecko rodzi się zaprogramowane do nauki i kochania. Neuronauka codziennie odkrywa nowe elementy niesamowitego potencjału dzieci. A jednak, w wyniku naszej niewiedzy, narzucamy dziecku zupełnie do niego nieprzystosowany system edukacyjny, który hamuje u niego proces uczenia się i nie wspiera jego wrodzonej pozytywnej postawy. Ponad 40% naszych dzieci kończy szkołę podstawową z brakami, które nieodwracalnie zaburzają ich dalszą edukację. Céline Alvarez przeprowadziła eksperyment w oddziałach przedszkolnych szkoły znajdującej się w tak zwanej trudnej dzielnicy pewnej podparyskiej gminy, polegający na zastosowaniu nauczania respektującego naturalne prawa dziecka. Tylko tyle i aż tyle. Efekty były zdumiewające. Po dwóch latach 100% pięciolatków i 90% czterolatków umiało czytać i wykazywało ponadprzeciętne zdolności w liczeniu. W dodatku rozwinęły się u nich nieprzeciętne umiejętności społeczne i cechy moralne. Książka "Prawa naturalne dziecka" autorstwa Céline Alvarez ukazuje inne spojrzenie na dziecko i jego edukację, zarówno w szkole, jak i w domu. Autorka w jasny, prosty sposób tłumaczy podstawowe, udowodnione naukowo, zasady rządzące procesem uczenia się i rozwoju dziecka. Dzieli się swoim doświadczeniem i warsztatem, przedstawiając rozmaite ćwiczenia i zajęcia, które pomagają dzieciom rozwinąć ich potencjał i nabywać umiejętności potrzebne w dorosłym życiu. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 33248 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 01.12.2021
Bibliografia strony 191-195.
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33477 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 01.12.2021
Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33476 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 16.07.2021
Bibliografia strony 364 - 375.
Teoretyczne podstawy edukacji (rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce, podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym, programy wychowania, środki dydaktyczne, integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu, pedagogiczna postawa nauczyciela przedszkola, innowacje), oraz scenariusze praktycznych zajęć, np. scenariusz zajęć z wykorzystaniem metod: Dobrego Startu, R. Labana, C. Orffa, A. i M. Kniessów, W. Sherborne, Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona oraz scenariusz zajęć w przedszkolu wirtualnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 30066, 33420, 29956 (3 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 30888 (1 egz.)
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 01.10.2020
Aktywacja sensoryczna to nowatorska holistyczna koncepcja dotycząca wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, zakładająca utrzymanie lub przywrócenie podstawowych kompetencji umożliwiających zachowanie samodzielności w życiu codziennym. Ukierunkowana organizacja strefy życiowej, krótka aktywacja podczas rutynowych czynności pielęgnacyjnych oraz dodatkowe zajęcia poświęcone wsparciu pozytywnie wpływają na jakość życia pacjentów i odciążają personel pielęgniarski. Przyczyniają się także do optymalnego wykorzystania zasobów i poprawy standardów dotyczących opieki oraz do wprowadzenia najwyższej jakości działań pielęgnacyjnych, w których centrum zawsze znajduje się człowiek. Zasadniczą cześć niniejszej książki stanowi obszerny poradnik praktyczny zawierający wypróbowane scenariusze dotyczące organizacji i realizacji sesji wspierająco-aktywujących. W codzienności zawodowej konspekty te mogą zostać wykorzystane jako instrukcje lub jako inspiracje w czasie przygotowywania własnych, autorskich zajęć grupowych lub indywidualnych. W części zamykającej publikację znajdują się arkusze służące do zbierania informacji oraz wzory kart informacyjnych. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33514 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 22.04.2020
Bibliografia na stronach 1003-1072.
Dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika "Pedagogika" oddajemy do rąk czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki - zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych - jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej - w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych - tu czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun - to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym wyposażeniem duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju." Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33388 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 17.05.2019
Bibliografia na stronie 172.
Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć świadomość siebie i we własnym tempie stawiać pierwsze kroki na drodze ku samodzielności. Dlaczego nie mamy pomóc dziecku w osiągnięciu pełni swoich możliwości już od chwili narodzin? Charlotte Poussin, praktyk metody Montessori, przytacza relacje ekspertów i nauczycieli Montessori oraz dzieli się z czytelnikami wiedzą i wskazówkami na temat wdrażania montessoriańskiego podejścia, dzięki któremu dziecko może rozwijać się w zgodzie ze swoją osobowością i we własnym rytmie, wykorzystując cały swój potencjał: pomagajmy mu, ale nie zanadto, obserwujmy je i z życzliwością zachęcajmy do aktywności. Kierując się tymi zasadami, ukształtujemy w dziecku pogodę ducha, samodzielność, pewność siebie, radość z uczenia się oraz świadomość siebie i innych. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33337 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 15.05.2019
Bibliografia i netografia strony 206-208.
Książka dla rodziców dzieci w wieku od 6 do 12 lat.
Przystępny wykład zasad pedagogiki Montessori, odpowiednich do pracy ze starszymi dziećmi. Stosuj je na co dzień, aby twoje dziecko było szczęśliwe. Pedagogika Montessori pozwala dyskretnie i z szacunkiem towarzyszyć dziecku w kształtowaniu jego osobowości. Między szóstym a dwunastym rokiem życia dziecko ćwiczy się w sztuce samodzielnego myślenia, buduje swoją tożsamość. Jeśli będziemy mu wtedy umiejętnie asystować, to po osiągnięciu 12 lat, będzie wiedziało, kim jest. Warto skorzystać z tej sprawdzonej metody pedagogicznej i nieustannie wspierać dziecko w stawaniu się szczęśliwym, pewnym siebie, niezależnym, twórczym i otwartym na świat człowiekiem. Charlotte Poussin, Hadrien Roche i Nadia Hamidi są dyplomowanymi nauczycielkami Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori. Pasjonuje ich to podejście edukacyjne, dlatego stosują je w swoich szkołach i rodzinach. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33338 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 06.05.2019
Bibliografia na stronach 211-214. Indeks.
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori - nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce. dr Mario M. Montessori Jr.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33333 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 19.11.2018
(Biblioteka Montessori)
Na okładce: Montessori a przyszłość, opowieść o cywilizacji, opowieść o powstaniu życia na Ziemi, opowieść o Ziemi, opowieść o gwiazdach i Układzie Słonecznym, opowieść o powstaniu wszechświata, edukacja dla pokoju, historia, archeologia, biologia, geologia i geografia, fizyka i chemia, metafizyka i astronomia.
Bibliografia na stronach 285-288.
Wychowanie kosmiczne stanowi rdzeń programu nauczania dla szkół podstawowych Montessori. Ta obszerna koncepcja podkreśla jedność wszystkiego we wszechświecie i ma na celu nie tylko zapewnienie dobrego wykształcenia uczniów, lecz także wychowanie osób pojmujących siebie i otaczający je świat w wyjątkowy sposób. Dzięki doświadczeniu idei Montessori dzieci mają możliwość docenienia swoich korzeni we wszechświecie, rozpoznania własnego miejsca w tym kontekście i zaakceptowania znaczenia, które tego typu myślenie nadaje ich życiu. Największą wartość takiego wychowania stanowi sposób, w jaki zaspokaja ono potrzeby rozwojowe dzieci w wieku od sześciu do dwunastu lat – stymuluje wyobraźnię, wzbudza ciekawość, wykorzystuje pragnienie wyjścia z dotychczasowego środowiska czy wreszcie stara się sprostać ciągłym pytaniom „jak?” i „dlaczego?”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33209 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 30346 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again