Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(95)
Form of Work
Książki
(78)
Publikacje fachowe
(26)
Artykuły
(16)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje naukowe
(11)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(77)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(79)
Author
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(6)
Adamczyk Bogdan (1930-2011)
(5)
Błeszyński Jacek (1963- )
(5)
Harmonia Universalis
(5)
Milewski Stanisław (1956-)
(5)
Baczała Ditta
(4)
Bryła Maria
(4)
Muszyńska Aneta
(4)
Radwańska Anna (1987- )
(4)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(4)
Błachnio Krystyna
(3)
Czaplewska Ewa
(3)
Demel Genowefa
(3)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka (1964- )
(3)
Pelc Maria
(3)
Protasewicz Ewelina
(3)
Styczek Irena (1924-1981)
(3)
Balejko Antoni
(2)
Baszczak Janusz
(2)
Domagała Aneta
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936-)
(2)
Jastrzębowska Grażyna
(2)
Malkiewicz Mariola
(2)
Miechowska Anna
(2)
Milewski Stanisław (1956- )
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Panasiuk Jolanta
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Socha Katarzyna
(2)
Balejko Antoni (1935-)
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Czapla Joanna
(1)
Czerniewicz Andrzej
(1)
Dembińska Małgorzata
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Elsässer Urban
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fedorowska Wiesława
(1)
Forecka-Waśko Katarzyna
(1)
Grabias Stanisław
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Kamińska Barbara
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kania Józef Tadeusz
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Klonowska Iwona (psycholog)
(1)
Kokot Katarzyna (1977-)
(1)
Kowalczyk Łukasz (logopeda)
(1)
Kołacz-Kordzińska Zuzanna
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kurkowski Marek
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lipka-Sztarbałło Krystyna
(1)
Małachowska Ewa
(1)
Michalec Katarzyna. Autor
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Panknin Harald
(1)
Parakiewicz Anna
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Południak Marcin
(1)
Rusaczyk Janusz
(1)
Sawa Barbara
(1)
Skorek Julian
(1)
Soboń Joanna
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Stankowski Adam
(1)
Stecko Elżbieta
(1)
Szafrańska Karina (1963- )
(1)
Szamburski Krzysztof
(1)
Szewczyk Sara
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Walczak Karolina (pedagog)
(1)
Wardowska Barbara
(1)
Wałaszek Monika
(1)
Wilczyńska Malwina
(1)
Wiśniewska Barbara (logopedia)
(1)
Wnukowska Katarzyna
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Woźniak Tomasz (1964- )
(1)
Wożniak Tomasz
(1)
Zaleski Tomasz
(1)
Year
2020 - 2025
(26)
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(5)
Time Period of Creation
2001-
(42)
1989-2000
(16)
1945-1989
(2)
Country
Poland
(95)
Language
Polish
(95)
Audience Group
Logopedzi
(15)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Dzieci
(8)
Nauczyciele
(8)
0-5 lat
(7)
Przedszkola
(7)
Pedagodzy
(6)
Rodzice
(6)
Psycholodzy
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Szkoły podstawowe
(4)
6-8 lat
(3)
Chorzy z afazją
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Lekarze
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Studenci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(4)
Subject
Logopedia
(62)
Mowa
(41)
Jąkanie
(13)
Wymowa
(12)
Język polski
(11)
Terapia logopedyczna
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Zaburzenia mowy
(11)
Korekcja mowy
(10)
Dziecko
(8)
Afazja
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Słuch
(6)
Dysleksja
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Motoryka mała
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Dwujęzyczność
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Mowa niewyraźna
(4)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Mutyzm
(3)
Niepełnosprawność intelektualna
(3)
Niepełnosprawność intelektualna - logopedia
(3)
Alalia
(2)
Choroby dziecięce
(2)
Choroby dziedziczne
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dysgrafia
(2)
Dyslalia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dysortografia
(2)
Dyzartria
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Giełkot
(2)
Głusi
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Krtań
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Pisanie
(2)
Porażenie mózgowe dziecięce
(2)
Profilaktyka logopedyczna
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Artykulacja
(1)
Choroby rzadkie
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Ciąża
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko - wspieranie rozwoju
(1)
Dziecko -rozwój fizyczny
(1)
Dziecko -rozwój psychofizyczny
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko upośledzone fizycznie
(1)
Dziecko z alalią
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Ergoterapia
(1)
Fonetyka
(1)
Foniatria
(1)
Fonologia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głos
(1)
Głuchoniemi
(1)
Głuchota
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jąkanie rozwojowe
(1)
Język
(1)
Język dziecka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kaczmarek, Leon (1911-1996)
(1)
Karmienie piersią
(1)
Komorowski, Bohdan. (1912-1995)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja wspierająca i alternatywna (ACC)
(1)
Logopedzi
(1)
Ludzie starzy
(1)
Lęk
(1)
Makaton
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Glenna Domana
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody nauczania
(1)
Mowa - zaburzenia
(1)
Mowa -zaburzenia -geneza
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mózg
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurologopedia
(1)
Subject: time
2001-
(15)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(14)
Praca zbiorowa
(10)
Podręczniki akademickie
(7)
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Poradnik
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Podręcznik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Monografia
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(45)
Medycyna i zdrowie
(13)
Językoznawstwo
(11)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
95 results Filter
No cover
Book
In basket
Date of change: 28.06.2023
Form of Work
Subject
Indeks ISBN:
83-86841-36-2 (popr.)
Bibliografia na stronach 261-271.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 34171 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34087 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34070 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34069 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34068 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 02.12.2022
Metody wywoływania głosek / Jagoda Cieszyńska. - Kraków: Centrum Metody Krakowskiej, 2020. - 98 [3] strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Genre/Form
Indeks ISBN:
978-83-931685-1-4
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34040 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 02.12.2022
(Logopedia XXI wieku)
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia na stronach 409-462. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy rozdziałach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34039 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 25.07.2022
Niedokształcenie mowy o typie afazji - specyfika zaburzenia / Katarzyna Socha. W: Bliżej Przedszkola. 2022, nr 1, s. 36-39. - 2022.
Artykuł z czasopisma "Bliżej Przedszkola".
Bibliografia na stronie 39.
Article
In basket
Date of change: 25.07.2022
Zaburzenia artykulacji u dzieci w wieku przedszkolnym / Katarzyna Socha. W: Bliżej Przedszkola. 2022, nr 6, s. 2-6. - 2022.
Artykuł z czasopisma "Bliżej Przedszkola".
Bibliografia na stronie 6.
Book
In basket
Date of change: 22.07.2022
Książka powstała z myślą o osobach z uszkodzeniami mózgu, w wyniku których w różnym stopniu utraciły one swe dotychczasowe funkcje językowe. Zaburzenia odbiorcze i nadawcze mowy w różnych aspektach wykluczają człowieka z relacji międzyludzkich. Terapia mowy jest w takiej sytuacji niezbędna. W tym celu opracowany został prezentowany zestaw ćwiczeń, które w znacznym stopniu ułatwiać mają terapeucie oraz rodzinie chorego pracę nad odzyskaniem utraconych poprzez afazję umiejętności językowych i komunikacyjnych. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33756 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 22.07.2022
Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD) / redakcja naukowa : Joanna Kwasiborska-Dudek, Danuta Emiluta-Rozya - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis ; [Warszawa] : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2020. - 494, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia wykaz aktów prawnych na stronach 431-484.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Żródło: https://harmonia.edu.pl/pl/p/DIAGNOZA-I-TERAPIA-LOGOPEDYCZNA-MALEGO-DZIECKA-Z-ZABURZENIEM-ZE-SPEKTRUM-AUTYZMU-ASD-/1875
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33631 (1 egz.)
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 13.05.2022
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: trudnościami w nauce, dysleksją, zespołem Aspergera i autyzmem, afazją, alalią, opóźnionym rozwojem mowy, niezakończonym rozwojem mowy, różnymi wadami wymowy. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33837 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 13.05.2022
(Engram)
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Bibliografia na karcie [50].
Dla specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce.
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 3 dotyczy: sekwencji, włączania i wyłączania z kategorii. Zdolność wykonywania sekwencji ruchów, zapamiętywania kolejności dźwięków i znaków oraz odtwarzania ich warunkuje skuteczne funkcjonowanie człowieka w świecie, a w tym sprawne posługiwanie się językiem. Zdolność kategoryzacji jest podstawową umiejętnością, która pozwala porządkować otaczającą nas rzeczywistość, co przekłada się na zdolność do uczenia się języka zarówno na poziomie zapamiętywania nowych słów, jak i przyswajania reguł nim rządzących, a to z kolei pozwala przyswajać zasady obowiązujące w społeczeństwie. Ćwiczenia zawarte w tej części pozwolą stymulować wszystkie te funkcje. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33835 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 11.05.2022
(Engram)
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Bibliografia na karcie [44].
Dla specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce.
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy: umiejętności analizy i syntezy słuchowej, funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym. Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych. Karty pracy są dla uczniów z: trudnościami w nauce, dysleksją, zespołem Aspergera i autyzmem, afazją, alalią, opóźnionym rozwojem mowy, niezakończonym rozwojem mowy, różnymi wadami wymowy. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33836 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 11.05.2022
(Engram)
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Bibliografia na karcie [50].
Dla specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce.
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 2 dotyczy: łączenia cech, wykreślanek. Łączenie cech jest umiejętnością, która wspomaga koncentrację, analizę i syntezę wzrokową, odkrywanie relacji pomiędzy elementami i myślenie przez analogię. Są to funkcje, które w dużej mierze angażują pracę lewej półkuli mózgu, tak często zablokowaną u współczesnych dzieci. Wykreślanki wspomagają funkcje wzrokowe, spostrzegawczość oraz poprawiają koncentrację. Są świetnym materiałem ćwiczącym funkcje zaburzone przy zagrożeniu dysleksją. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33834 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 11.05.2022
(Logopedia XXI Wieku)
Księga dedykowana Profesor Marcie Bogdanowicz - inicjatorce współczesnych badań nad zaburzeniami komunikacji pisemnej w Polsce.
Bibliografia strony 808-895. Indeks.
Zalecana literatura przy rozdziałach.
Streszczenie rozdziałów również w języku angielskim.
Przedstawiana monografia Zaburzenia komunikacji pisemnej z serii Logopedia XXI Wieku poświęcona jest problematyce komunikacji pisemnej. Główny cel tomu, dedykowanego Profesor Marcie Bogdanowicz, stanowi całościowe zaprezentowanie zagadnień komunikacji pisemnej i jej zaburzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w czytaniu i pisaniu w różnych jednostkach patologii mowy. Autorzy poszczególnych rozdziałów zwracają uwagę na znaczenie czytania i pisania dla funkcjonowania osób z zabu­rzeniami mowy oraz jakości ich życia. Jednym ze wskazywanych aspektów jest niwelowanie – dzięki porozumiewaniu się pisemnemu – barier komunikacyj­nych w przypadku osób niesłyszących czy osób z dyzartrią (także dzięki nowym technologiom), co stanowi dla nich szansę na osiągnięcie większej samodzielno­ści i poszerzenia możliwości zawodowych. Tom składa się z trzech części: Uwarunkowania oraz symptomatologia zaburzeń komuni­kacji pisemnej. Orientacje teoretyczne i perspektywy badawcze, Trudności w czytaniu i pisaniu u osób z rozwojo­wymi i nabytymi zaburzeniami mowy oraz Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu. Wspomaganie rozwoju, terapia. Publikacja kierowana jest do logopedów, ale również do psychologów, pedagogów i nauczycieli – wszystkich specjalistów zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji pisemnej: badaczy akademickich i praktyków. Przydatna będzie także studentom kierunków logopedycznych, psychologicznych, pedagogicznych (i kierunków pokrewnych), słuchaczom studiów podyplomowych, przede wszystkim z zakresu logopedii oraz diagnozy i terapii trudności w czytaniu i pisaniu. Opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33801 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 09.05.2022
Kącik logopedyczny w przedszkolu. W: Bliżej Przedszkola. 2022, nr 2, s. 82-83. - 2022.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again